Michal
Michal
2012-08-09T08:26:49Z
2012-08-08T14:06:21Z
Grizli777
12.00
14370
28755
0
90
False
False
Cirkevná spojená škola, Duchnovičova 24 Humenné |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tematický výchovno-vzdelávací plán |
|
Trieda: I.AG |
Časová dotácia: 2/Týždeň |
Predmet: Katolícke náboženstvo |
Učiteľ: Róbert Karpiel |
Ročník: 1 |
Školský rok: 2017 / 2018 |
mesiac |
Hodina |
Tématický celok |
obsahový štandard |
výkonový štandard |
poznámky |
|
IX. |
|
I. Hľadanie cesty |
zmysel života, trojrozmernosť človeka: telo, duša, duch komunikácia a jej formy náboženstvo, svetové náboženstvá a medzináboženský dialóg |
Žiak vie/dokáže oceniť dôležitosť správnej komunikácie pre medziľudské vzťahy a jej foriem, charakterizovať trojrozmernosť človeka, posúdiť význam hľadania zmyslu života človekom v kontexte kresťanského učenia, zdôvodniť potrebu náboženstva, rozlíšiť prirodzené náboženstvo a zjavené náboženstvo, vyjadriť postoj katolíckej cirkvi k svetovým náboženstvám |
|
|
|
1. |
- |
Zmenili sme sa |
|
|
2. |
- |
Naše cesty sa spojili |
|
|
3. |
- |
Cesta k druhým - verbálna komunikácia |
|
|
4. |
- |
Cesta k druhým - neverbálna komunikácia |
|
|
5. |
- |
Komunikácia cez internet |
|
|
6. |
- |
Trojrozmernosť človeka |
|
X. |
7. |
- |
Človek na ceste, jeho otázky |
|
|
8. |
- |
Zmysel života |
|
|
9. |
- |
Prirodzené a zjavené náboženstvá |
|
|
10. |
- |
Svetové náboženstvá |
|
|
11. |
- |
Medzináboženský dialóg |
|
|
|
II. Boh v ľudskom svete |
Zjavenie a Sväté písmo, Zjavenie Boha v biblických dejinách, viera, Dekalóg, formovanie svedomia |
definovať Sväté písmo a pojem Božieho zjavenia, opísať dejiny Izraela ako dejiny spásy, poukázať na vieru ako na odpoveď Bohu, uviesť iné príklady ľudskej skúsenosti zdieľania Boha s človekom, opísať odovzdanie Dekalógu Mojžišovi, zdôvodniť potrebu formovania svedomia a jeho vplyv na morálne rozhodnutia. |
|
|
|
12. |
- |
Metafora - reč viery |
|
|
13. |
- |
Zjavenie a Sväté Písmo |
|
XI. |
14. |
- |
Božie slovo v ľudskom slove |
|
|
15. |
- |
Vydať sa na cestu - Abrahám |
|
|
16. |
- |
Počúvať Boha - viera odpovedá Bohu |
|
|
17. |
- |
Svedomie |
|
|
18. |
- |
Dekalóg - dar na Sinaji |
|
|
19. |
- |
Dekalóg - Magna charta ľudských práv |
|
|
20. |
- |
Boh čaká na ľudské "ÁNO" |
|
XII. |
|
III. Byť človekom |
ľudská osoba,pôvod dôstojnosti človeka v jeho stvorení, historickosť Ježiša Krista, ponímanie Ježiš Krista v evanjeliách, Ježišovo Božstvo, Panna Mária Ježišova Matka |
obhájiť dôstojnosť ľudskej osoby, opísať obdobie, krajinu spätú so životom Ježiša Krista, obhájiť historickosť a Božstvo Ježiša Krista, vyjadriť stručne tajomstvo osoby Ježiša Krista podľa učenia Cirkvi, vysvetliť dôležitosť zmŕtvychvstania pre kresťanstvo, charakterizovať úlohu a postavenie Ježišovej Matky. |
|
|
|
21. |
- |
Môj počiatok |
|
|
22. |
- |
Dôstojnosť osoby |
|
|
23. |
- |
Ježišova doba |
|
|
24. |
- |
Ježiš - historická osoba |
|
|
25. |
- |
Ježiš v evanjeliách |
|
|
26. |
- |
Ježiš - Boží Syn |
|
I. |
27. |
- |
Ježiš vstal zmŕtvych |
|
|
28. |
- |
Panna Mária - Ježišova Matka |
|
|
|
IV. Na ceste k osobnosti - šance a riziká |
osobnosť, vývoj osobnosti, závislosti, médiá – 8. Božie prikázanie, hriech, sviatosť zmierenia, cnosť |
uviesť príklady zrelej osobnosti, zdôvodniť negatívne vplyvy na dozrievanie osobnosti ako napr. drogy, gambling..., charakterizovať obsah 8. Božieho prikázania, vplyv médií, reklám na život človeka, vysvetliť pojem hriech, rozlíšiť ľahký a ťažký hriech, opísať časti sviatosti zmierenia, zdôvodniť zmysel osobného prijímania tejto sviatosti. |
|
|
|
29. |
- |
Cesta k zrelej osobnosti - vývoj |
|
|
30. |
- |
Čo mi môže pomôcť byť kvalitným človekom? |
|
|
31. |
- |
Je život človeka naozaj "ľahký?" |
|
|
32. |
- |
Média a ich pravda o úspechu |
|
II. |
33. |
- |
Čo je hriech, rozdelenie hriechov |
|
|
34. |
- |
Deformácia osobnosti |
|
|
35. |
- |
Závislosti - drogy, alkohol, gambling |
|
|
36. |
- |
Sviatosť zmierenia |
|
|
37. |
- |
Čnosti - prehľad |
|
|
|
V. Boh a človek |
vzťahy Najsvätejšia Trojica, Cirkev, iniciačné sviatosti – uvedenie do kresťanského života |
vysvetliť súvis medzi zmyslom života a hodnotou vzťahov, opísať chápanie kresťanskej náuky o Najsvätejšej Trojici, poukázať na Cirkev ako na spoločenstvo vzťahov s Bohom i s ľuďmi, charakterizovať krst, birmovanie, eucharistiu. |
|
|
|
38. |
- |
Najsvätejšia Trojica - Boh vzťahov |
|
III. |
39. |
- |
S Tebou na ceste |
|
|
40. |
- |
Ako žiť duchovný život v mladosti |
|
|
41. |
- |
Iniciačné sviatosti - krst |
|
|
42. |
- |
Iniciačné sviatosti - birmovanie, Eucharistia |
|
|
43. |
- |
Konflikty vo vzťahoch |
|
|
44. |
- |
Znovunájdený Otec |
|
IV. |
|
VI. Človek v spoločenstve |
Boží obraz človeka ako muža a ženy, sexualita ako dar a úloha v živote človeka, priateľstvo, zamilovanosť, láska, povolanie – manželstvo, kňazstvo a zasvätený život, zmysel slávenia kresťanskej nedele |
opísať význam stvorenia človeka ako muža a ženy, definovať sexualitu ako bohatstvo každého človeka, vymenovať najbežnejšie príklady neusporiadaných spôsobov sexuálneho správania človeka a jeho vplyv na osobu i rodinu, diskutovať o hodnotách, ktoré chráni 6. a 9. Božie prikázanie, vysvetliť poslanie jednotlivých povolaní a ich prínos pre seba, cirkev a spoločnosť, zdôvodniť kresťanské slávenie nedele a sviatkov (3. Božie prikázanie). |
|
|
|
45. |
- |
Muž a žena - ikona Boha |
|
|
46. |
- |
Sexualita ako dar |
|
|
47. |
- |
Nezvládnutá sexualita ničí človeka a vzťahy |
|
|
48. |
- |
Životné povolanie - manželstvo |
|
|
49. |
- |
Chcel(-a) by som mať takéhoto manžela (-ku), pretože ... |
|
|
50. |
- |
Životné povolanie - zasvätený život |
|
|
51. |
- |
Životné povolanie - kňazstvo |
|
V. |
52. |
- |
Nedeľa - môj čas pre Boha |
|
|
|
Doplnok k liturg. roku |
Poznávanie liturgického roka a jeho správne prežívanie, podpora rozvoja vlastnej spirituality žiaka,blokové vyučovanie: Môj duchovný život |
aktívne prežívať a sláviť liturgiu počas liturgického roka,upevňovať svoj sviatostný život,zapájať sa primerane svojim schopnostiam do spoločnej práce na projektoch a iných aktivitách,pripraviť sa na prežitie Vianoc, pripraviť sa na prežitie Veľkej noci, charakterizovať Trojdnie, liturgické zvláštnosti, poznať symboliku sv. omše, získavať odpustky pre zosnulých, pripraviť vlastné úvahy pre krížovú cestu mladých, ovládať tajomstvá sv. ruženca, spoznať ďalšie farnosti dekanátu získavať potenciál k celoživotnému vzdelávaniu sa vo viere pravidelným opakovaním základných právd viery |
Tieto témy katechéta zaradzuje počas šk. roka podľa aktuálnosti. |
|
|
53.-54 |
- |
Aktuálna téma: Blah. Titus Zeman, SDB |
|
|
55.-56 |
- |
Sakrálne miesta dekanátu - projekt |
|
|
57. |
- |
Pamiatka zosnulých, odpustky |
|
|
58. |
- |
Modlitba sv. ruženca |
|
VI. |
59. |
- |
Advent |
|
|
60. |
- |
Vianoce |
|
|
61. |
- |
Pôst |
|
|
62. |
- |
Veľká noc |
|
|
63.-67 |
- |
Môj duchovný život |
|
|
|
|
|
|
|
|
9
600
0
3
16
3
False
False
False
False
False
False